reklama

Je mi smutno

Niekto ublížil môjmu otcovi. V nedeľu dostal ranu na solár od chalana, ktorý je mladší odo mňa. Tento chalan vraj v zásade proti môjmu otcovi nič nemá. Úvahy o jeho pravej motivácii rada prenechám kompetentným (hoci si len ťažko viem predstaviť pohnútku, ktorá ospravedlňuje fyzický útok na staršieho človeka).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Kompetentní síce zatiaľ tíško čakajú v kúte, aby sa nejakou nešťastnou zhodou nimi neovplyvniteľných okolností náhodou nevyjadrili NESPRÁVNE, ale verím, že ten PRAVÝ, OFICIÁLNY názor bude už onedlho dôrazne vyslovený L. ..a oni prehovoria...

Zatiaľ niektorí odvážlivci tvrdia, že to bola náhoda. Niektorí pochybujú o incidente vôbec. Niektorí si lámu hlavu nad nedostatkom dôkazového materiálu („...kamery byly postaveny ve „špatném“ ůhlu..., „...nemáme to na videu...“ – osobne si myslím, že pred zápasom semifinále play off si žiadny kameraman nenastavuje čo najlepší uhol pre optimálne zachytenie inzultácie trénera domáceho mužstva...), nad rozsahom otcovho zranenia („...pan trenér nejeví žádné známky těžkého zranení...“, „...měl si alespoň spadnout na zem...“ – jasné, tiež by som bola radšej keby si otec mohol pár týždňov poležať v nemocnici L) Niektorí dokonca vyhlasujú môjho otca za skvelého taktika, ktorý sa nezdráha pre dosiahnutie víťazstva svojho mužstva použiť akékoľvek prostriedky (bez komentára, ale v záujme objektivity nemožno opomenúť žiadnu eventualitu – aj minule sme tak doma sedeli pri nedeľnom obede a vravíme si: „Komu by sme tak na budúci týždeň spôsobili nejaké problémy? Neskúsime niekoho nespravodlivo obviniť z napadnutia? Aspoň sa o nás bude písať...“).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Situácia v skratke:

Môj otec pracuje ako tréner. V nedeľňajšom zápase dostal ranu do brucha keď vybehol k čiare aby usmernil svojich hráčov. Ranu mu uštedril hosťujúci hráč. Domáci nakoniec zvíťazili rozdielom jedného gólu. Otec sa mal tešiť z víťazstva. Namiesto toho strávil večer na pohotovosti. Celú noc potom rozmýšľal kde sa to v tom chalanovi nabralo...

Na druhý deň ho v súvislosti s uvedeným incidentom komentátor v televízii označil za „vynikajícího a velice zkušeného taktika“...

Môj otec je dobrý tréner. Hráči ho uznávajú, je úspešný, nekompromisný, láskavý, prísny, kontroverzný, rozumný. A samozrejme GOAL ORIENTED. Možno je to chyba...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je človekom, ktorý sa snaží žiť najlepšie ako vie, niečo niekoho naučiť, niečo tu po sebe zanechať, niečo vytvoriť. Miluje šport, pre jeho spravodlivosť. Pretože v športe nie je nič zadarmo a zvíťazí vždy ten lepší, rýchlejší, silnejší. Možno je to chyba...

Keď som bola malá, čítal mi rozprávky, recitoval básničky, rozprával mi o svete, naučil ma plniť si povinnosti, udržiavať poriadok vo svojom živote, postaviť sa proti nespravodlivosti, hovoriť pravdu bez ohľadu na následky, mať rád a ešte veľa iných vecí. Naučil ma veľa. Preto sa teraz nechcem iba prizerať a nechať ho bojovať samého.

Tento incident je nehodný športového prostredia. Nad smerovaním diskusie, ktorá sa okolo neho strhla by som za iných okolností možno len pokrútila hlavou. Ale toto je môj otec. Niekto mu ublížil ale obvineným je on. Myslí si, že má právo na spravodlivosť. Možno je to chyba...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja verím že nie. Že nie je chybou hovoriť pravdu. Nie je chybou postaviť sa za svoje práva. Nie je chybou riešiť veci. Nenechať nespravodlivosť nepotrestanú. Bez ohľadu na následky. Mala som v živote nejednu príležitosť presvedčiť sa o tom, že je jednoduchšie, bezpečnejšie a veľakrát výhodnejšie na chvíľu stratiť zrak, sluch, reč či vlastnú tvár. Pre INÉ VÝHODY. Načo mi tie výhody ale budú keď to už nebudem ja? Keď stratím samú seba? Za peniaze sa už dá kúpiť skutočne všeličo ale kliniku na čistenie svedomia ešte stále nepostavili. Možno je to chyba ... J

Pred nespravodlivosťou, násilím a urážkami neuchráni nikto nikoho. Neuchránime svojich rodičov ani „kdyby sme se rozkrájeli na takovéhle nudličky“. Neuchránime ani sami seba. Pretože to je „prirodzená súčasť života v spoločnosti“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naozaj?

A kto je to tá spoločnosť?

Nejakí ONI?

Zlé nadradené existencie, ktoré nám nedovolia žiť s čistým svedomím?

Čierne mátohy, ktoré nám kradnú deti a učia ich že s násilím, zastrašovaním, podvodmi a nečestnosťou najďalej zájdu?

Alebo sme to MY? My, ktorí zatvárame oči, prehĺtame bezprávie a snažíme sa nepočuť? My, ktorí čakáme na niekoho kto nám príde zazvoniť ku dverám a povedať „Poď zmeníme to teraz a na tomto letáku máš presne všetky inštrukcie!“? My, ktorí sa bojíme zostarnúť aby nás niekto mladší len tak nezbil na ulici? My, ktorí tvoríme tento svet?

JE MI SMUTNO

Zuzana Hargašová

Zuzana Hargašová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

žena, dcéra, priateľka, frajerka, vodička, segra, kamarátka, kritik, poradca, bútľavá vŕba, brzda, nadriadená, podriadená, odporca, pacient, známa, upratovačka, vzor, spomienka, zmätená kombinácia G,T,C a A,... Som MY. Ako VY. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu